Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Wednesday, July 28, 2010

Buku 40 Tokoh Ulama Johor

Sedari kecil aku memasang cita-cita untuk menjadi seorang penulis. Di sekolah, aku selalu menghasilkan cerpen, sajak dan rencana. Untuk terbitan majalah sekolah mahupun koleksi peribadi. Sehinggalah aku menerima keputusan STPM, aku ditawarkan untuk menjejakkan kaki ke UiTM Shah Alam dalam bidang Bahasa Melayu komunikasi profesional. Alhamdulillah... 3 tahun menuntut di sana..setelah berpenat lelah menimba ilmu di negeri orang, akhirnya aku berjaya menggenggam segulung ijazah.

Selepas tamat belajar, Ustaz Latif (penyeliaku semasa latihan industri) memanggilku untuk ke Unit Penerbitan dan perhubungan Awam, Majlis Agama Islam Johor.. Rupanya ada 1 projek buku yang perlu disiapkan dan dia meminta aku untuk membantunya.. Buku 40 Tokoh Ulama Johor..

Senang ke nak tulis buku? Haa.... ada la 3-4 hari juga aku diserang migrain dek kerana tekanan menyiapkan buku ini. Dengan komputer yang selalu buat hal... tapi Alhamdulillah..dalam masa 2 bulan, buku berkenaan siap.

Momen indah dalam hidup apabila buku ini dilancarkan oleh Timbalan Perdana Menteri tan Sri Muhyiddin Yasin sendiri di Persada Johor. Kali pertama namaku terpampang di halaman buku.. Alhamdulillah, segalanya atas izin dan kuasa Allah jua... Diharap, buku ini dapat memberi manfaat kepada yang membacanya..

http://freemalaysiatoday.com/bahasa/?p=2586

Kat atas tu, link mengenai buku 40 Tokoh Ulama johor. Mungkin pada sesiapa yang berminat, boleh klik pada link tersebut.

Destinasi berikutnya???? jeng..jeng..jeng.. sekarang ini dalam proses nak siapakan novel ku yang lama tertangguh.. Dah siap masa latihan industri..tapi pihak penerbitan mohon agar buku ini ditambah muka surat... InsyaAllah, dalam tahun ini juga kusiapkan..

1 comment: