Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Sunday, April 3, 2011

Tugas Baru, Tanggungjawab Baru, Amanah Baru..

Alhamdulillah, hari ini saya menggalas tangungjawab baru sebagai editor di Utara Online. Walaupun saya bukan orang utara, namun selain halaqah.net dan Selatan Online, saya kerap berkunjung ke sana.

Nak cerita bagaimana saya boleh menghantar resume? Sebab satu hari, (minggu lepas rasanya) ada orang kuat Utara Online yang menghantar mesej ke inbox akaun FB meminta saya menjadi editor di sana. Saya agak keberatan dek tugas yang menggunung dan kekangan masa, namun bila memikirkan mungkin inilah jalan mujahadah saya, maka saya tukar fikiran. namun awal-awal lagi saya maklumkan, saya tak mampu nak beri sepenuh komitmen terhadap tanggungjawab ini.

Biasanya saya mengedit buku-buku agama dan buletin, kali ini diminta mengedit laman web. pastinya cabaran yang besar terbentang di depan mata apatah lagi kemahiran saya dalam bidang ini terhad. baru sebentar merenung bilik editor kepala sudah mulai pening, apatah lagi terpaksa 'berkampung' di sana? Harap-harap editor dan wartawan yang lain dapat memberikan tunjuk ajar kepada saya yang masih mentah ni.

Jadi apa perlu saya buat? yang pertama...tenangkan diri. Malam dah makin larut, mungkin masa untuk melelapkan mata.. Esok yang belum pasti, namun perancangan dah terbentang di kepala. InsyaAllah, moga jalan mujahadah ini dipermudahkan. Allahumma amiin Ya Lathif.

No comments:

Post a Comment