Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Wednesday, October 12, 2011

Rindu!!! Rindu.. Serindu..Rindunya...

Assalamualaikum WBT..
Semoga sahabat semua dirahmati Allah..


Hari ini Rabu, genap seminggu saya meninggalkan Taska Ihsan.. Buat kesekian kalinya (entah berapa kali) saya menonton video bersama Aiman Akiff, Aqlan, Zakwan dan Danny.. Dan kesekian kalinya air mata saya mengalir (sehingga ketika ini, tak berhenti mengalir).. Sungguh indah memori bersama mereka semua.. Anak-anak inilah yang saya belai..saya peluk..saya dodoikan.. Sejak berusia 2 bulan (Akiff sebulan lebih dah dihantar ke taska) sehingga ada yang dah mencecah setahun..
Azhan Taqiff dan Qaleesha Aliya.. Dalam merajuk, sempat pula dia berposing dengan abangnya.

Rindunya...entah bilalah perasaan ini akan lenyap.. Akan terubat.. Gelak senyum Akiff bila diagah.. Tangisan Aqlan bila tak dapat turun dari kuda mainan.. Kenakalan Zaqwan bila bermain.. Danny yang menangis bila ditinggalkan.. Suara Zulaikha minta dukung.. Telatah Maya Nafeesa bila dimarah.. Tangisan Zubayr yang kuat dan tak henti-henti kecuali bila saya peluk erat.. Semuanya sentiasa bermain di minda..
Maya Nafeesa yang pendiam tapi ligat

Di tempat kerja baru ni..saya fikir saya mudah melupakan mereka..ternyata tidak. Mana taknya.. pandang saja ke kiri..saya nampak baju yang sama dipakai Zubayr tergantung... Selak-selak rak baju, nampak baju Aiman Akiff yang selalu saya pakaikan.. Baju Zulaikha.. Baju Imam.. Semuanya ada..
Hani Zulaikha dan kakaknya Arissa Sofea.. Hani suka makan ^__^

Ya Allah.. Aku mengasihi mereka sepenuh hatiku.. Kau peliharalah mereka dalam iman.. jadikanlah mereka anak yang soleh dan solehah.. Taat pada ibu bapa.. jadikan mereka anak yang pintar.. Yang berguna demi AgamaMU.. Kau temukanlah aku dengan mereka satu hari nanti.. Di dunia ini mahupun di akhirat sana.. KAU yang mengetahui hatiku... Sampaikanlah perasaan rinduku pada mereka.. Ya Allah...perkenankanlah doaku..

Amin..amin.. Ya Robbal 'Alamin..

2 comments:

  1. seronoknya kalau dapat pengasuh yang seperti awak...Alhamdulillah anak-anak saya kira dapat pengasuh yang baik..tapi bila baca cerita awak ni rasa sejuk je..kalau dapat seperti awak senang dan tenang saja hati ni nak tinggal anal..:)

    awak masih belajar lagi kan??

    ReplyDelete
  2. Pengasuh ni ibarat pemegang amanah.. Memegang amanah yang diberikan ibu dan ayah anak-anak ini. Malah masa pengasuh bersama anak-anak mereka lebih panjang.. Di sinilah besarnya peranan pengasuh.. Tempat anak-anak mereka menerima kasih sayang sebagai ganti ibu ayah yang terpaksa keluar mencari rezeki..

    Saya dah habis belajar.. InsyaAllah akan sambung lepas ni..

    ReplyDelete