Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Saturday, May 21, 2011

Cari Duit Nak Isi Tabung Bina Masjid..

Assalamualaikum WBT..
Semoga pembaca semua sihat dan dilindungi Allah selalu.. InsyaAllah..

Alhamdulillah...saya dah mula nampak sedikit ruang untuk meneruskan perniagaan. Saya buat sikit-sikit dulu. Bermodalkan RM 300 atas jasa baik seseorang... Kak Ina dah bersetuju nak tolong jualkan di kedainya.. Nanti boleh saya minta dia jual di kedai abang-abang dia pula. Ops..jual apa ni? Hm..macam kat entri sebelumnya la..saya ada cakap nak buka bisness coklat. Alhamdulillah...dah perbanyakkan variasi coklat ni. Ada coklat badam, hazelnut, blackforest dan oreo choco.. Nak tengok gambar? Jap eh..nak upload. Huuu...



Ok.. Yang ni coklat oreo choco dengan sweet rose. Oreo choco ni saya jual dengan harga RM 1.. Manakala sweet rose ni saya jual dengan harga RM 0.50. Murah kan? Agak-agak siapa nak buat tempahan untuk hantaran or majlis-majlis tertentu boleh la e-mail atau ke facebook saya. Tempahan melebihi 100 biji perlu dibuat 1 minggu sebelum penghantaran. okies.. Ada banyak lagi gambar coklat.. jap ye.




Yang kat sebelah kanan ni pula, almond choco.. Harga dia RM 10 untuk 40 biji. Murah tak? Murah tak? Cuba lihat balutannya yang cantik lagi elegan.. Dengan harga yang berpatutan.. Rasa coklat susu yang lemak dan mencair apabila masuk ke mulut disertai dengan kerangupan coklat almond.. Waahh... apa lagi?



Yang ni pula.. Blackforest choco and almond choco.. Harga dia??? Murah juga, RM 4 sekotak.. Sama harga dengan box yang bentuk Love tu. Kenapa murah? Sebab saya pun nak bantu anda. Sesiapa yang tak ada masa nak buat coklat tapi nak buat bisness..boleh cakap kat saya.



Ok.. Yang kat sebelah ni Love shape.. Sama je rasa blackforest choco dengan almond choco. Sedap.. Bila masuk mulut je dia akan mencair..





Hm..dah puas tengok gambar coklat? InsyaAllah saya akan perbanyakkan variasi coklat. Nanti saya upload lagi ye.. Buat masa ni semua coklat saya buat hujung minggu. Bila ada tempahan saya akan balik kampung dan buat di sana. Sebab tu kena mention awal-awal. Bila dah banyak tempahan dan bisness dah stabil..saya akan letak jawatan dan buat sepenuh masa bisness ni. (waahhh.. harap-harap berjaya).

Bila saya serius nak buat bisness, semua terkejut. kenapa tiba-tiba je saya nak buka bisness sedangkan sebelum ni tak pernah bersuara.. Sebabnya.. huu... nak kena kumpul tabung bina masjid. Bukan Masjid kampung.. masjid diri sendiri yang tak terbina-bina lagi ni. Ye la..usia pun dah meningkat kan... Semoga Alah permudahkan urusan saya dan makbulkan doa saya.. Sahabat semua jangan lupa doakan saya sekali ye.. Yang duduk area JB tu boleh la tempah coklat saya..

1 comment: