Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Tuesday, November 2, 2010

Dalam Hati Penuh Duri

Lama rasanya aku tidak mencoretkan sesuatu di sini. Semenjak bertukar kerja..masa yang ada cukup terbatas. Tambahan lagi dengan masalah..ujian dan dugaan yang melanda. Entahlah... aku sangka aku cukup kuat untuk menghadapi semua ni..

Setiap malam..aku bertemankan air mata.. pagi menangis.. petang kadang-kadang menangis.. Apatah lagi malam. Kini, jadual tidurku turut berubah. Daripada lelap mata pukul 12 atau 1 pagi..sekarang ni pukul 9.30 aku dah tutup lampu. Sejujurnya semua ini makin membuatkan aku bertambah sakit. Ya, setiap malam migrainku menyerang. Bukan sikit-sikit tapi semakin hari aku rasakan sakitnya makin bertambah.. Ya Allah..berikan aku kekuatan.

Aku makin buntu. Ikutkan hati ingin saja aku pergi lebih jauh. Tak mahu lagi pulang ke sini.. Apa lagi yang harus aku lakukan??? Ya Allah, tunjukkanlah aku jalan yang lurus. Betul, aku tak pernah sekecewa ini.. tak pernah sesakit ini.. Aku tahu Allah tak akan memberati hambaNYA  dengan apa yang hanbaNYA tidak mampu tanggung.. Tapi entahlah.. aku lemah. Astaghfirullahal'azim.

Dari anas bin Malik, Rasulullah s.a.w bersabda
"Dan apabila harus pula engkau lakukan (iaitu mengharapkan mati), maka hendaknya ia berucap: 'Ya Allah, hidupkanlah hambamu bila hidup itu lebih baik untukku, dan matikanlah hambamu bila mati itu lebih baik untukku ' " (H.R Bukhari dan Muslim)

Ya Allah..hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala isi hatiku.. Aku bermoihon kepadaMU, bawalah aku ke jalan yang Kau redhai.

1 comment:

  1. Ceriakan hidup mu,biar sebesar mana ujian dan dugaan datang. Sesungguhnya Allah Maha Pengasih,dan Maha Penyayang,memilih hanya hamba yang layak untuk mendapat ujian dari NYA.


    Dugaan itu hanya asam garam kehidupan...

    ReplyDelete