Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Thursday, December 16, 2010

Jalan Mana Yang Harus Ku Pilih????

Entah kenapa..saat ini aku loinglai. Tak lagi mampu menahan semua ini. Aku cuba untuk bangun setiap kali terjatuh. Namun semakin aku cuba.. semakin lemah. Ya Allah.. apa yang harus aku lakukan???

Ya Allah, andai dia bukan yang terbaik untukku.. Aku redha dengan ketentuanMU. Kau luputkanlah dia dari perasaanku.. Tapi Ya Allah..andai sememangnya dia milikku, janganlah Kau uji kami dengan ujian yang tak mampu kami tanggung.

Antara keluarga dan kekasih.. Semuanya mudah untuk ku pilih jika tidak melibatkan agama.. Jika tidak melibatkan akidah.. Tidak tega aku melihat dirinya goyah semata-mata kerana kecewa. Sayangku kepada dia kerana sayangku kepada ALlah. Namun entah kenapa.. banyak pula halangan mendatang. Aku buntu. Tak ada tempat untuk aku mengadu.

Keputusan aku untuk pergi jauh dari semua.. bukan satu keputusan yang mudah. Mungkin ini bukan jalan yang terbaik, namun jalan mana lagi yang harus ku pilih?? Andai di sini hanya mengundang derita..

Ya Allah.. Hanya padaMU aku berserah. Kau berikanlah aku petunjuk.. jalan mana yang harus kutempuh.

15 Januari 2011  >>>>>> aku akan pergi...

No comments:

Post a Comment