Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Monday, April 2, 2012

Kenapa Saya Jarang Online??






Assalamualaikum WBT
Semoga Allah merahmati sahabat sekalian...'




Alhamdulillah...diberi kesempatan sekali lagi 
menulis di entri ini setelah sekian lama menyepikan diri. Terlalu sibuk dengan kerja, bila balik badan pu letih. Bukan mudah nak kendalikan restoran, apatah lagi bila melibatkan bahagian pengurusan. Ditambah waktu kerja yang tidak menentu, belum lagi dengan tugasan rumah.. Menambah singkatnya masa..


Kesibukkan ini membuatkan saya sering muhasabah diri.. Ya Allah, alangkah ruginya masa saya yang banyak terluang suatu ketika dahulu... Memandangkan sekarang ni yang memang cukup-cukup terbatas. Sebab tu la.. kena ingat lapang sebelum sempit.



Maksud Surah Al-’Asr :
“Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian, kecuali orang yang beriman dan melakukan amalan yang soleh, serta saling berpesan pada kebenaran dan saling berpesan pada kesabaran”

Astaghfirullahal'azim... Banyaknya khilaf yang dilakukan.. Alangkah ruginya hidup ini disia-siakan tanpa amal ibadah yang cukup untuk bertemu dengan-NYA..
InsyaAllah... akan berubah dari masa ke semasa.. Semoga menjadi hamba Allah yang bersyukur .... Doakan saya..

No comments:

Post a Comment