Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Monday, July 4, 2011

Kesepian Yang Kian Terubat..

Assalamualaikum WBT
Semoga sahabat semua dirahmati Allah...

Alhamdulillah.. Lama rasanya tak berkongsi rasa. Sekadar menyalin daripada laman blog orang lain. Minda seakan tersekat daripada meluahkan bicara, lantas kubiarkan blog ini berlalu sepi.

Sedar tak sedar... hampir 3 bulan saya tinggal di Taska Ihsan. Berkelana sendirian. Maka berlalulah episod baru hidup saya.. Dalam seminggu saya 'berkurung' di sini. Cuma hujung minggu saya pulang ke kampung bersama keluarga. Banyak dugaan sepanjang saya tinggal di sini. Bukan mudah apabila hidup sendiri tanpa teman berbual.. Menangis sendiri, ketawa sendiri. Apa yang tersirat di hati hanya Allah yang tahu. Siang saya berwajah ceria..malam sebaliknya.

Mujurlah..ada teman yang sudi berkongsi rasa..menemani sunyi saya. Alhamdulillah..semakin kesepian menemani...semakin dekat saya kepadaNYA. Saya redha dengan segala apa yang berlaku selama ini. InsyaAllah...kebahagian pasti mendatangi saya kelak.. Sabarlah Nurin...

Di taska.. ada tv, tapi hanya untuk dipasang DVD. Maka malam-malam saya ditemani alunan ayat suci al-Qur'an.. Hiburan yang paling lunak di telinga saya.. Selain itu, saya habiskan masa dengan membaca buku-buku yang saya kira sudah hampir 10 kali diulang baca..

Syukurlah.. ada seseorang yang istimewa telah bermurah hati memberi pinjam laptopnya buat sementara waktu...dapatlah saya menyambung penulisan saya yang lama terbiar sepi. Semoga Allah membalas segala jasa baiknya..

Bulan ini juga saya kerap balik kampung menjenguk mak.. Ye, mak tak berapa sihat lewat kebelakangan ini. Rabu lepas dia pengsan di hadapan bilik air.. Tangannya mengerengkot..hampir-hampir diserang strok. Mujur kakak cepat bertindak meminta bantuan jiran dan menghantar emak ke hospital. Kebetulan abah tak ada di rumah..Ya Allah, berikanlah kesihatan yang baik kepada ibuku... Allahumma Amin Ya Lathif..

No comments:

Post a Comment