Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Friday, August 6, 2010

Kenapa Umat Islam Lemah???

Nisbah kepada pemikiran logik 'aqal sukar diterima Ummat Islam berjumlah lebih kurang 1.5 billion lemah tak terdaya menghadapi 14juta Yahudi; Lebih kurang 107 orang Islam mengerumuni 1 ekor Yahudi La'natullah. 
Sebahagian orang Islam percaya puncanya kerana Ummat Islam tiada senjata canggih seperti Yahudi!
Sebahagian lagi berpendapat Ummat Islam tidak cukup latihan ketenteraan menghadapi mereka.!
Beberapa orang cerdik pandai agama lagi berkata, kita kekurangan Ilmu sains dan tenologi.!
Yang lain2 ada berpendapat kita kekurangan pakar2 strategi !
Samada yang bersuara seperti ini ada dikalangan orang awam, cerdik pandai agama atau pemimpin2 Islam! 
Benarkah dakwaan2 ini ?
Sejauh mana dakwaan, pendirian dan pandangan2 tersebut bertepatan dengan Al-Qur'an dan Sirah perjuangan Nabi Salla-Allahu 'Alaihi WaSallam. 
Ini adalah perkara yang patut kita sama2 muhasabah diri. Kerana bagi orang Islam yang sebenar beriman tiada panduan dan pegangan mutlak melainkan perintah Allah dan Sunnah RasulNya. Orang yang teguh pendiriannya akan selamat. Orang yang mencari selainnya akan binasa di dunia dan rugi diakhirat.
Firman Allah Ta'ala:
Al-Anaam [6:153] Dan bahawa sesungguhnya inilah jalanku (agama Islam) yang betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya dan janganlah kamu menurut jalan-jalan (yang lain dari Islam), kerana jalan-jalan (yang lain itu) mencerai-beraikan kamu dari jalan Allah, Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu bertaqwa.
Yusuf [12:108] Katakanlah (wahai Muhammad): "inilah jalanku dan orang-orang yang menurutku, menyeru manusia umumnya kepada agama Allah dengan berdasarkan keterangan dan bukti yang jelas nyata. Dan aku menegaskan: Maha suci Allah (dari segala iktiqad dan perbuatan syirik); dan bukanlah aku dari golongan yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain."

Mari kita renung sirah Nabi Salla-Allahu 'Alaihi WaSallam yang menjadi pemimpin sepanjang zaman!
Apakah punca kemenangan Rasulullah Salla-Allahu 'Alaihi WaSallam serta sekalian sahabat Ridhwanullah didunia dan kebahagian di akhirat. 
Mengapa Ummat Islam yang sedikit mendapat kemenangan keatas kafir yang mencapai ribuan ; dengan nisbah 1 melawan 300, atau 1 melawan 1,000 atau 1 melawan 10,000?. 
Mengapa Ummat Islam yang tiada senjata atau sedikit senjata dapat menghadapi kuffar yang lengkap bersenjata? 
Mengapa kafir Mekah, kafir Parsi, kafir Rom semuanya tunduk tersungkur di hadapan Islam sedangkan mereka mempunyai pakar2 strategi dan jauh lebih berpengalaman dalam taktik peperangan ???
Mengapa???
Apakah kekuatan itu ada pada senjata? 
Atau pada bilangan ramainya manusia?
Atau pada Ilmu Sains dan teknologi? 
Renunglah dengan Keimanan.......bacalah Kalam Tuhan Yang Maha Agung dengan penuh ketakutan!

No comments:

Post a Comment