Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Sunday, July 10, 2011

Bulan 7 Yang Sibuk..

Assalamualaikum WBT
Alhamdulillah... Semoga sahabat sekalian dilimpahi rahmat dari-NYA...
InsyaAllah.

Tak tahulah dah berapa hari tak menulis dalam blog ni.. Tak sempat nak check. Bulan 7 sememangnya bulan yang sibuk. Sibuk nak berulang-alik dari rumah ke tempat kerja. Kebetulan mak tak sihat, jadi adik beradik ramai yang balik jenguk mak. Bertambahlah tugas memasak didapur. Nak kena complete semua.. Sarapan, makan tengah hari, minum petang..makan malam. Kalau dulu bolehlah ngelat mana yang patut. Bukan apa, masak untuk kuantiti yang banyak pun penat juga.

Di samping tu..ramai juga la orang kampung yang datang ziarah mak. Kena buat kuih sikit untuk tamu yang datang walaupun sekejap. Tapi semuanya dah berkurang bila masing-masing dah balik ke rumah. Tinggal la family kak lina, kak linda and abg rudi kat rumah ni selain mak dan abah. Ramai juga tu..heee

Semalam (9/7/11) kalau orang ramai sibuk BERSIH di Kuala Lumpur, saya pula sibuk BERSIH di rumah. Nak sambut kedatangan somebody special.. Alhamdulillah...sempat masak lauk simple. Tom Yam campur, Siakap steam, telur dadar dan kangkung goreng belacan. Nak masak yang lain tapi memang tak sempat. Sedar-sedar dah pukul 12, mesej si dia.. rupanya dah sampai Nusa Damai. Kelam kabut panggil abah dengan mak dan siapkan diri.

Malam pula, hantar kakak ipar balik ke Kedah. Abg Din tak balik sebab susah nak keluar rumah sebab BERSIH di Kuala Lumpur, jadi kakak ipar dan Mira Batrisya balik sendiri. Sunyi seketika bila Mira tak ada.. Tak pe, raya ni dia balik kampung lagi..InsyaAllah..

Alhamdulillah..rancangan minggu ini berjalan dengan lancar dan positif.. Kehadiran dia diterima dengan tangan yang terbuka.. Mak Abah pun nampaknya gembira.. Semoga apa yang dirancang menjadi nyata.. InsyaAllah..

Ok..itu untuk minggu ni.. Minggu depan macam mana? Minggu depan ada kenduri di masjid tapi saya tak dapat balik. Kewangan tak stabil.. Huu... Tapi 23 ni WAJIB balik.. kata mak. sebab kena masak untuk kenduri kahwin rumah Abg Tuah and Kak Zah. Yelah, walimah anak sedara.. Kebetulan sepupu belah abah pun buat walimah juga... malam ada reunion Aspuri.. pergh...mana 1 nak pergi ni.. Memang sibuk.. belum lagi dengan persiapan menyambut ramadhan.. Rumah mesti kemas.. Lebih kemas daripada nak sambut raya.. maklumlah, Ramadhan la bulan yang paling dinanti-nanti. Entah jumpa atau tidak dengan Ramadhan kali ini mahupun mendatang. betul tak?

Ape pun semoga Allah memberi kelapangan ada diri saya dan keluarga untuk memenuhi program bulan ini. insyaAllah.

No comments:

Post a Comment