Hidup ini mesti ada tujuan.... Tujuan menuju ke jalanNYA.. Mengenali siapa kita sebenarnya... Sebagai seorang hamba yang menunaikan hak kepada Tuhannya... Allahu Akbar...

Saturday, November 27, 2010

Mak Yang Cakap...

Dah lama tak balik kampung sejak berhijrah ke UTM Skudai. Ada la dalam 2 minggu lebih. Padahal bukan jauh sangat pun rumah dengan UTM, tapi kos perjalanan pergi balik yang makan lebih kurang 40-50 ringgit buat saya kena fikir dua tiga kali juga nak balik.

Sampai rumah, budak-budak dah menyerbu. Seronoknya dapat jumpa nabil dan Aliya sebab dah sebulan lebih tak jumpa mereka. nabil dah makin tinggi (tak padan umur 5 tahun) tapi badan tetap sekeping. Tak lepas dia peluk mak ciknya ni. Terasa benar rindunya pada saya.

Lepas tu ke dapur cari mak.. Peluk, salam.... cium mak.. Nak tahu apa mak kata? Nak tahu tak? Ahaks.. Suka sangat nak bagi tahu ni. Mak cakap kan.. kan... kan...

"Aik, kenapa dah kurus?"

Haha.. nak tahu tak perasaanku ketika itu? Rasa macam nak terbang, hati berbunga carnation. (kalau dulu dalam hati ada kaktus). Perghhh...sukanya... mak  cakap den kurus! (Cehh, padahal turun sikit je berat badan!)
Tak pe, kata-kata mak aku jadikan motivasi untuk terus berusaha menurunkan berat badan lagi. nak membuktikan kata-kata mak, saya bongkar almari..cari sehelai baju yang dulunya agak muat-muat. Dengan lafaz bismillah..saya menyarungkan jubah itu kle badan.. Tadaaaa!!!!!!! Muat dan ada lebih! Yes!! Itu bermakna???? Ahaks..berbunga orkid dah hati ni..

Apa pun.. teruskan usaha.. 65, 65.... kih..kih.. Selalu terngiang-ngiang kat telinga.. Apa lagi menari-nari di mata nombor keramat itu. InsyaAllah, akan kuteruskan perjuangan ini.  Cehh!.

No comments:

Post a Comment